Over Jafra

Het begon allemaal met een droom…..
Jafra Cosmetics International is op 6 augustus 1956 opgericht in Malibu, Californië door Jan en Frank Day.
De combinatie van hun namen werd de bedrijfsnaam. Zij startten Jafra met het doel om vrouwen met een gezin de kans te geven geld te verdienen door vanuit huis te kunnen werken met hoogwaardige cosmeticaproducten. Zij creëerden hiervoor een speciale formule: het geven van workshops bij de mensen thuis, zodat deze persoonlijk advies over de producten kregen en de mogelijkheid hadden om de producten uit te proberen. Deze formule bleek zeer succesvol. Er werken 545.000 consulenten in meer dan 18 landen voor het cosmeticaconcern. Inmiddels zijn we het snelst groeiende bedrijf ter wereld in de directe verkoop.

60 jaar ervaring in het ontwikkelen van cosmeticaproducten
De producten zijn ontwikkeld met de nieuwste wetenschappelijke kennis en de modernste technieken. Ze worden streng getest door onafhankelijke laboratoria om de werking te bewijzen en ons uitgangspunt (het beste voor de huid) te bevestigen.
Erkende dermatologen houden zorgvuldig toezicht op testprotocollen en –procedures om de kwaliteitszekerheid van de producten te waarborgen. Daarnaast garanderen marktonderzoeken met proefpanels de klanttevredenheid. Dierproeven worden niet gedaan. Alle Jafra producten zijn klinisch getest op allergische reacties en irritaties.

Mijn vrijheid en eigen tijdsindeling vind ik één van de grootste voordelen van dit werk 
Ik ben Marja Dorresteijn en sinds 1987 werkzaam bij Jafra Cosmetics International als zelfstandig consulente en manager. Mijn eerste kennismaking met Jafra was op een workshop (party) bij mijn buurvrouw in 1987. Daar bestelde ik de amandelolie (Royal Almond Body Oil) en deodorant (G.E.A. anti perspirant deodorant) en ben daar nog steeds razend enthousiast over.  Dat was de eerste stap naar een carrière bij Jafra Cosmetics.

Verander je leven met Jafra
Toen ze mij benaderden om met Jafra te gaan werken was mijn eerste reactie: “dat is niets voor mij!”. Maar door deze stap te nemen ben ik persoonlijke gegroeid en heb meer zelfvertrouwen gekregen. De goede kwaliteit van de producten en het werken met mensen maakt het compleet. Mijn hoofdtaak is het begeleiden van mijn consulenten in de groep en de ondergroepen. Waar ik van kan genieten is de persoonlijke ontwikkeling die een consulente meemaakt tijdens haar carrière. Dit werk doe ik nog steeds met veel plezier en passie. Het heeft mijn leven sindsdien verrijkt en veranderd.
Ik geef workshops en onderhoud persoonlijke contacten met mijn klanten. Door regelmatig contact te hebben blijven ze op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen en aanbiedingen. De huidverzorgingsproducten en make-up kunnen steeds worden aangepast aan wensen en veranderingen, zodat mijn klant een heel leven lang een optimale verzorging van de huid geniet. Het belangrijkste is dat mijn klanten tevreden zijn, en op deze manier lukt dat gegarandeerd.